warning icon

Je gebruikt een verouderde browser die wellicht niet compatibel is met onze website. Door dit venster te sluiten erken je dat je ervaring op deze website mogelijk niet optimaal is.

Loading image

Veelgestelde vragen


Bezorging

 
In welke landen leveren jullie en wat zijn de verzendkosten?
 

Wij bieden momenteel een gratis standaard bezorging en een betaalde express bezorging in 15 landen. De gratis standaard bezorging is binnen 3-5 werkdagen, de express-bezorging meestal binnen 2 werkdagen. Je ontvangt een schatting van de bezorgdatum in een bevestigingsmail. Bekijk onderstaande tabel voor meer informatie over onze bezorgservice en geschatte bezorgdagen.

 

 
 
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
 

Standaard Bezorging

De geschatte levertijd voor standaard bezorging is vijf dagen. Deze levertijd kan echter verschillen, afhankelijk van het land of gebied waar we aan moeten leveren. Bekijk onderstaande tabel voor een overzicht van de leveringstijd per land:

Land

Oostenrijk
België
Bulgarije
Cyprus
Duitsland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Luxemburg
Nederland
Portugal
Slowakije
Slovenië
Spanje (Inclusief de Balearen)
Tsjechië
Gratis Standaard bezorging
(werkdagen)
3 tot 4
3 tot 4
5
5
2 tot 3
3 tot 4
5
4
3 tot 4
3 tot 4
4
4
5
3 tot 4
4

Express Bezorging

We bieden een Express bezorging voor €7.95. We streven ernaar je express-bestelling binnen twee dagen te bezorgen. Alle bestellingen die voor 15:00 uur CET op werkdagen zijn geplaatst, worden de dag erna verscheept. Bestellingen die na 16:00 uur CET zijn geplaatst worden een dag later verscheept. Bestellingen die op vrijdag en in het weekend voor 15.00 uur CET worden geplaatst, worden op maandag verscheept. Bekijk onderstaande tabel voor een overzicht van wanneer je een Express bezorging kunt verwachten:


Bestelling geplaatst voor
Ma 15:00
Di 15:00
Wo 15:00
Do 15:00
Vr 15:00
Za
Zo
Uiterste bezorgdag
Wo
Do
Vr
Ma
Di
Wo
Wo

Je kunt je bestelling volgen, zowel met standaard als express-bezorging:

  • Log in op de website
  • Klik op Mijn Account
  • Klik op Mijn Bestellingen
  • Klik op het ordernummer dat je wilt volgen.
  • Je ziet nu de details van je order en een link om je order te traceren.

Houd er rekening mee dat we momenteel niet leveren aan: Ceuta, Melilla, Canarische Eilanden, Madeira, Corsica, Monaco, Frans-Polynesië, Franse overzeese gebieden en Andorra.

 
 
Kan ik mijn bestelling volgen?
 

Je kunt op drie manieren je bestelling traceren. De meest eenvoudige manier is om in te loggen op je Clarks-account en op 'mijn orders' te klikken. Zoek de betreffende order en klik op het ordernummer. Hier vind je een tracking link. Als je het tracking nummer na je bestelling toegestuurd hebt gekregen, kun je ook meteen zoeken op de Skynet website. Als laatste kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 00800 2500 2525.

 
 
Kan ik mijn bestelling naar een ander adres versturen dan mijn huisadres?
 

 

Ja, wij bezorgen op alle adressen in de landen waar wij leveren (behalve adressen die door militaire postorganisaties worden gebruikt). Je kunt je bestelling op je werk of bij een vriend(in), familielid of buurman/-vrouw laten bezorgen. Voer tijdens het afrekenen bij 'bezorgadres' het adres en de naam in van de persoon die voor de ontvangst zal tekenen.

 

 
 
Wat gebeurt er als mijn bestelling wordt bezorgd als ik niet thuis ben?
 

Voor alle leveringen is een handtekening nodig. Als je niet thuis bent en dus niet voor ontvangst kunt tekenen, laat de koerier een briefje achter waarop staat hoe je een nieuwe bezorgdatum kunt regelen. Je kunt je bestelling ook laten bezorgen bij een vriend(in), buurman/-vrouw of collega.

 
 
Ik wil mijn schoenen graag nog sneller ontvangen
 

Je kunt gebruik maken van onze Express Delivery Service. Je ontvangt je bestelling dan binnen 1-2 werkdagen als je de bestelling voor 15.00 uur plaatst. Voor deze snelle service wordt €7.95 in rekening gebracht.

 
 
Jullie bezorgen nog niet in mijn land. Kunnen jullie me op de hoogte houden van bezorginformatie?
 

Ja, als je je inschrijft voor onze nieuwsbrief kunnen we je op de hoogte houden van het laatste nieuws over Clarks.

 
 
Bezorgen jullie ook op zaterdag?
 

Bestellingen worden tussen maandag en vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur bezorgd (uitgezonderd feestdagen). Meer informatie vind je onder het kopje WANNEER KAN IK MIJN BESTELLING VERWACHTEN?

 
 
Waarom wordt mijn bestelling later afgeleverd dan verwacht?
 

We doen onze uiterste best om je bestelling tijdig te laten bezorgen. Helaas kunnen omstandigheden waar wij geen invloed op hebben, zoals slecht weer en transportproblemen, een levering vertragen. Als je denkt dat je bestelling vertraging heeft opgelopen, kun je contact met onze klantenservice opnemen.

 
 
Welk koeriersbedrijf bezorgt mijn bestelling?
 

In Europa werken we samen met Skynet. Je ontvangt een sms of e-mail om de aankomst van je bestelling te bevestigen. Hierin vind je een verzendnummer waarmee je je bestelling op de Skynet-site te traceren. Je kunt je bestelling ook op de Clarks-site volgen door in te loggen op 'Mijn Account' en voor de optie 'Mijn Orders' te kiezen. Als je op het ordernummer klikt, zie je de bezorginformatie en een traceerlink.

 
 
Leveren jullie ook aan postkantoren of postagentschappen?
 

Nee, we leveren momenteel niet aan postkantoren/agentschappen. We zoeken wel naar een mogelijkheid om dit binnenkort te gaan doen. Als je hiervan op de hoogte wilt worden gehouden, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

 

Bestellingen & Betaling

 
Welke betalingsmethoden kan ik gebruiken?
 

In Europa werken we samen met Skynet. Je ontvangt een sms of e-mail om je bestelling te bevestigen. Hierin vind je een verzendnummer dat gebruikt kan worden om je bestelling op de Skynet-site te volgen.

 
 
Hoeveel paar schoenen kan ik per order bestellen?
 

Je kunt maximaal 8 verschillende modellen bestellen. Om je de kans te geven deze modellen in verschillende maten te passen, mag je van ieder model twee maten bestellen. De gehele bestelling mag echter niet meer zijn dan 600 euro. Als je bestelling een grens overschrijdt, verschijnt hierover een berichtje op je scherm. Als je problemen of moeilijkheden ondervindt bij het plaatsen van een bestelling, kun je per e-mail contact met ons opnemen of onze meertalige klantenservice bellen op 00800 2500 2525.

 
 
Kan ik mijn betaalkaart of creditcard van een bank buiten de EU gebruiken om te betalen?
 

Ja, zolang je bezorgadres zich bevindt in een van de landen waar we bezorgen.

 
 
Wat moet ik doen als mijn betaling wordt geweigerd bij een bestelling?
 

Als je betaling wordt geweigerd, kun je klikken op 'opnieuw proberen'. Controleer je betalingsgegevens om er zeker van te zijn dat je alles juist hebt ingevuld en plaats je bestelling opnieuw. Je kunt ook een andere betaalmethode kiezen. Voor meer informatie over de weigering van je betaling, kun je contact opnemen met je bank.

 
 
Kan ik cadeaubonnen uit Clarks-winkels online gebruiken?
 

Helaas accepteren we online momenteel geen cadeaubonnen die in Clarks-winkels zijn verkregen.

 
 
Kan ik mijn bestelling annuleren?
 

Zolang een bestelling nog niet is verzonden, kan deze worden geannuleerd. Gebruik hiervoor het annuleringsformulier of bel ons op nummer 00800 2500 2525 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur). Als de bestelling al is verstuurd of afgeleverd, kan deze gratis retour worden gestuurd.

 
 
Ik probeer met PayPal te betalen, maar ik heb wat problemen. Wat is een 'Verified User'?
 

Als je problemen hebt met je betaling via PayPal kan het zijn dat je account nog niet geverifieerd is. Clarks accepteert alleen betalingen van geverifieerde PayPal-accounts. Meer informatie over je PayPal-account.

 
 
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
 

Je kunt je bestelling op elk moment tijdens het betaalproces aanpassen. Na het plaatsen van je bestelling kun je je bestelling niet meer wijzigen.

 
 
Krijg ik een bevestiging als ik een bestelling heb geplaatst?
 

Als je een bestelling hebt geplaatst en deze bij ons is aangekomen, sturen we je een bevestigingsbericht. We raden je aan het ordernummer te noteren voor het geval je er later een vraag over hebt. Ook sturen we je een update als je bestelling is verzonden.

 
 
Europese dienst voor online geschillenbeslechting
 

Onze klantenservice streeft ernaar iedere klacht zo snel mogelijk en op professionele wijze op te lossen. Mocht je desondanks ontevreden zijn over de behandeling van je klacht, laat het ons dan weten. Als je na contact met ons te hebben opgenomen nog steeds ontevreden bent over de uitkomst, dan kun je je richten tot de Europese dienst voor online geschillenbeslechting. Klik op de link om naar het platform van de Europese dienst voor online conflictbeslechting te gaan. (ec.europa.eu/odr)

 
 

Retourneren & Geldteruggave

 
Kan ik een item ruilen?
 

Momenteel kun je geen items ruilen via de website. Wel kun je de bestelde artikelen binnen 60 dagen retourneren en je geld terugvragen, en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

 
 
Hoe stuur ik een item retour?
 

Klik op onze retourpagina voor meer informatie over hoe je een artikel of bestelling terugstuurt.

 
 
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
 

Je geld wordt, nadat we de door jou teruggestuurde artikelen hebben ontvangen, zo snel mogelijk teruggestort. Het kan 30 dagen duren voordat de terugbetaling is voltooid. De snelheid van de terugbetaling hangt ook af van de bank waarmee je de betaling hebt gedaan. 

 
 
Ik heb een paar schoenen voor de volle prijs gekocht, maar een dag later kwamen ze in de aanbieding. Kan ik het verschil terugbetaald krijgen?
 

Nee. Wanneer een item eenmaal is besteld, ligt de prijs van het artikel vast. Wat je wel kunt doen, is het artikel bestellen voor de lagere prijs en je eerste bestelling retourneren. We kunnen echter de beschikbaarheid van items in de uitverkoop niet garanderen.

 
 
Er mankeert iets aan mijn bestelling. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
 

Producten waar iets aan mankeert, kun je retourneren door naar 'Mijn Account' te gaan, 'Mijn orders/geretourneerde items' te selecteren en de instructies te volgen voor het retourneren van items. Je hebt recht op terugbetaling van het hele bedrag dat je voor de betreffende artikelen hebt betaald. Online gekochte items kunnen niet naar een Clarks-winkel worden gebracht. De reden daarvoor is dat de Europese Clarks-winkels franchise-ondernemingen zijn, en dus niet verplicht zijn om retouritems te aanvaarden van klanten die hun aankoop rechtstreeks bij Clarks International hebben gedaan. Als je meer vragen hebt over retourneringen, kun je per e-mail contact opnemen of onze meertalige klantenservice bellen op 00800 2500 2525.

 
 
Ik heb twee items gekocht tijdens een speciale actie waarin voor het tweede item de halve prijs werd aangerekend. Als ik een van de items wil terugsturen, hoeveel geld krijg ik dan terug?
 

Als je al je geld terug wilt, moet je beide items terugsturen. Als je slechts één item terugstuurt, moet je de volle prijs betalen voor het item dat je houdt, en wordt het verschil aan je terugbetaald.

 
 
Kan ik online gekochte schoenen terugbrengen naar een Clarks-winkel en mijn geld terugkrijgen?
 

Nee. Clarks-winkels in Europa nemen geen schoenen aan die online zijn gekocht. Andersom kunnen in winkels gekochte schoenen ook niet worden geretourneerd via de website. De Clarks-winkels in Europa zijn franchise-bedrijven en daarom niet verplicht retourneringen aan te nemen van klanten die direct bij Clarks International hebben gekocht.

 
 
Hoe retourneer ik een bestelling?
 

Om een bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van ons koeriersbedrijf Skynet. 

Stap voor stap instructies vind je in onze retourvoorwaarden.

Online aankopen kunnen niet in de winkel worden geruild. Ook kunnen ze niet worden teruggestuurd naar Clarks-winkels. Europese Clarks-winkels zijn franchise-bedrijven en daarom niet verplicht om online aankopen van Clarks International aan te nemen. Als je meer vragen hebt, kun je contact met ons opnemen. Of bel gratis onze klantenservice op: 00800 2500 2525.

 
 

Vragen over Clarks-winkels

 
Kan ik online gekochte schoenen terugbrengen naar een Clarks-winkel en mijn geld terugkrijgen?
 

Nee, items die online zijn gekocht, kunnen niet worden teruggebracht/geruild in Clarks-winkels. Europese winkels van Clarks zijn franchise-bedrijven en daarom niet verplicht items aan te nemen die zijn gekocht bij Clarks International.

 
 
Kan ik schoenen die ik in een Clarks-winkel heb gekocht retourneren via deze website?
 

Nee. Items die in een Clarks-winkel zijn gekocht, kunnen niet worden geretourneerd via de website. Europese winkels van Clarks zijn franchise-bedrijven en daarom niet verplicht items aan te nemen die zijn gekocht bij Clarks International.

 
 
Hoe kan ik zien welke schoenen in winkels nog op voorraad zijn?
 

De hulplijn van deze website kan geen vragen beantwoorden over winkelvoorraden. Europese Clarks-winkels zijn franchise-bedrijven en we hebben geen toegang tot hun voorraadgegevens. Als je wilt weten of een winkel een bepaald model op voorraad heeft, neem dan contact op met de betreffende winkel. Gebruik de Store Locator om Clarks-winkels in de buurt te zoeken.

 

 

Mijn Account

 
Ik ben mijn e-mailadres vergeten/ik heb mijn e-mailadres veranderd. Wat moet ik nu doen?
 

Neem contact met ons of bel onze gratis klantenservice op 00800 2500 2525.

 
 
Hoe verander ik mijn persoonlijke gegevens?
 

Om je persoonlijke gegevens aan te passen, log je in op je account. Klik onder het kopje 'instellingen' op 'wijzigen' naast het  kopje 'persoonlijke gegevens'. Nu kun je onder andere je contactgegevens en wachtwoord aanpassen.

 
 
Ik ben mijn paswoord vergeten. Wat moet ik nu doen?
 

Password vergeten? Klik hier. Vul je e-mailadres in en klik op 'Wachtwoord opnieuw instellen'. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt creëren.

 

Shoppen bij Clarks

 
Waar kan ik een specifieke stijl vinden die niet op de site staat?
 

Als je een bepaalde stijl niet op de site kunt vinden, neem dan contact met ons op. Onze klantenservice kan je meer vertellen over de stijl die je zoekt. Het kan zijn dat het model momenteel niet op voorraad is. Je kunt ook een van onze Clarks-winkels bezoeken. Gebruik onze Store Locator om een winkel in de buurt te vinden.

 
 
Moet ik een bestelling online plaatsen?
 

Je kunt je bestelling ook doorgeven aan onze klantenservice door te bellen met 00800 2500 2525. Ons team helpt je graag met je bestelling.

 
 
Hoe weet ik welke Clarks-schoenmaat ik heb?
 

De maten van Clarks-schoenen kunnen lichtelijk verschillen van de Europese standaard. Bekijk daarom onze matentabel om Europese en Engelse maten te vergelijken.

 

Schoenverzorging

 
Hoe verzorg ik mijn schoenen?
 

Om suède, nubuck en textiel schoon te maken, adviseren we je de speciale schoenverzorgingsproducten van Clarks te gebruiken. Deze zijn in de Clarks winkels te krijgen. Om leer zacht en soepel te houden, adviseert Clarks een schoenencreme te gebruiken. Om kleine slijtplekjes of krassen weg te werken, kun je schoensmeer in dezelfde kleur van de schoen gebruiken. Als je schoenen nat zijn geworden, raden we je aan om de schoenen in hun natuurlijke vorm te laten drogen (bijvoorbeeld door gebruik van een schoenenboom of schoenenrek).